Hoe kan ik extra informatie aanvragen over een vakantiehuis?

Indien de beschrijving niet helemaal duidelijk is of u aanvullende vragen heeft, kunt u uw vragen altijd via het contactformulier an ons stellen.

De touroperators hebben echter wel het beleid dat er eerst een optie dient te worden genomen op het huis alvorens men contact met de eigenaar gaat opnemen. Een optie kost u niets en het huis wordt afhankelijk van de vertrekdatum 48 uur voor u vastgehouden.

Hoe verloopt het boekingsproces?

Via ons zoekscherm kunt u een periode selecteren en eventueel enkele filters instellen, waarna u een vakantiewoning kunt selecteren. Door het aanklikken van de juiste periode, kunt u een boeking plaatsen.

1. Boeken
U komt in het boekingscherm terecht waar u de benodigde gegevens dient in te vullen ten behoeve van de boeking. Vervolgens ontvangt u een reserveringsbevestiging van casacroatia.nl via het scherm en e-mail. Daarnaast ontvangt u ook een reserveringsbevestiging en huurovereenkomst van de touroperator van dienst met daarin de betalingsgegevens. De mogelijke partijen met wie u een overeenkomst sluit zijn Belvilla, Novasol of Interhome. Op deze huurovereenkomst staat aangegeven binnen welke termijn u de (aan)betaling dient te voldoen. Nadat de volledige betaling ontvangen is, ontvangt u per e-mail uw verblijfticket met de adresgegevens van de vakantiewoning. NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Indien u een informatieaanvraag doet bij een particuliere huiseigenaar krijgt u een bevestiging van deze aanvraag, waarna de huiseigenaar contact met u gaat opnemen.

2. Betalen
Indien u boekt heeft u een overeenkomst met de betreffende touroperator/huiseigenaar en betaalt u altijd aan de touroperator. Dit kan per creditcard, IDEAL of andere betaalmethodes. Dit kan verschillen per operator. Indien u een informatieaanvraag doet bij een particuliere huiseigenaar, regelt u de wijze van betalen met de huiseigenaar.

Belvilla
U betaalt (minimaal) 30% van de totale reissom plus optionele annuleringsverzekeringen per ommegaande na het maken van uw boeking. De resterende reissom betaalt u uiterlijk zes weken voor vertrek. Betaalt u in twee termijnen, dan ontvangt u een week voor het verstrijken van de tweede termijn een herinnering per e-mail. Vertrekt u binnen zes weken, dan moet de betaling in één keer voldaan worden. Bij een vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard (alle landen), Ideal (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. Mijn Belvilla zodat u er zeker van bent dat uw betaling op tijd verwerkt is.

Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Belvilla.

Novasol
Voor boekingen die 56 dagen of langer voor de aanvang van de huurperiode worden gemaakt, gelden de volgende betalingsvoorwaarden: a. de eerste termijn van 25 % van de totale huursom is onmiddellijk verschuldigd en moet uiterlijk twee dagen na het maken van de boeking door Novasol zijn ontvangen; b. de tweede termijn, bestaande uit de resterende 75 % van de huursom, is 42 dagen vóór de aanvang van de huurperiode verschuldigd en mag niet later dan deze dag door Novasol zijn ontvangen. Voor boekingen die korter dan 56 dagen voor de aanvang van de huurperiode worden gemaakt, geldt het volgende: de totale huursom is onmiddellijk verschuldigd en moet uiterlijk één dag na het maken van de boeking door Novasols zijn ontvangen. Tenzij anders is vermeld op onze website, is de huursom exclusief het verbruik van water, elektriciteit, olie, gas, verwarming (met inbegrip van eventueel brandhout) en dergelijke.

Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Novasol.

Interhome
De aanbetaling bedraagt 20% van de huursom. De aanbetaling dient u binnen 5 dagen na uw boeking te voldoen. De restbetaling betaalt u 28 dagen voor de aankomstdatum. Boekt u uw vakantiehuis of appartement minder dan 28 kalenderdagen voor uw aankomstdatum, dan dient de volledige huursom direct te worden voldaan.

Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Interhome.

Zijn alle genoemde prijzen inclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Hoe wordt ons aanbod bepaald?

Waar komt het aanbod vandaan?

De vakantiehuizen en bijhorende prijzen/kosten die wij tonen op onze pagina's halen wij elke nacht binnen via de koppelingen van onze partners naar onze server. De data van de vakantiehuizen die wij tonen wordt niet door onszelf beheerd, maar alleen bijgewerkt op basis van de laatste updates die wij ontvangen van onze partners. De huizen zijn gesorteerd op populariteit. Dit doen wij op basis van het aantal boekingen via onze site. Daarnaast hebben wij de huizen verdeeld over bepaalde regio's op basis van de geo-coördinaten van het vakantiehuis.

Reviews

Per vakantiehuis worden reviews (indien aanwezig) weergegeven van mensen die de woning ook echt hebben gehuurd. Deze reviews worden niet door ons beheerd, maar ook aangeleverd door de partijen met wie wij samenwerken. Mocht u afzien van uw eerder geplaatste review, dan dient u in de eerste plaats altijd contact op te nemen met de aanleverende partij(Belvilla, Novasol of Interhome), maar uiteraard zullen wij er alles aan doen om uw data zo snel mogelijk te verwijderen.

Toelichting Bijkomende kosten niet in de prijs berekend

Het liefst zouden wij voor elke huis één vaste prijs tonen, maar helaas kan dat lang niet altijd. Een prijs bestaat vaak uit een vast deel, zoals de huurprijs en een variabel deel zoals schoonmaak, extra handdoeken, servicekosten, toeristenbelasting e.a. kosten. Deze zijn vaak afhankelijk van met hoeveel personen u komt, is de prijs afhankelijk van uw gebruik, en of u huisdieren meeneemt. Daarnaast hebben sommige vakantiehuizen ook een borgsom. Dit alles komt omdat er verschillende partijen stakeholder zijn: de verhuurorganisatie, de huiseigenaar en/of het vakantiepark.

Deze partijen werken allen met verschillende prijsstructuren, waardoor het niet altijd mogelijk is om één duidelijke totaalprijs te tonen. Om duidelijk te maken met welke kosten u te maken heeft wanneer u een vakantiewoning boekt, maken wij gebruik van het informatie symbool "". Wanneer u hierop klikt krijgt u een overzicht van de prijsopbouw en met welke mogelijk extra kosten (ter plaatse) u te maken heeft.

Is er sprake van herroepingsrecht op onze diensten?

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op alle diensten van www.casacroatia.nl. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?

Klacht over onze service

Indien u een klacht heeft over onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (degeschillencommissie.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Klacht over een boeking/service bij onze partners

Wanneer u bij een van onze partners heeft geboekt en u heeft bijvoorbeeld een klacht over het vakantiehuis of de geleverde service, dan verwijzen wij u altijd door naar de klantenservice van deze partner.

Klachten over boekingen worden altijd afgehandeld door onze partners. Casacroatia.nl kan u alleen informeren over de voortgang en de status van een boeking, vraag of klacht. Meer informatie over het bereiken van de klantenservice van onze partners vindt u op de volgende pagina's:

Hoe kan ik extra informatie navragen over een vakantiehuis?

Indien de beschrijving niet helemaal duidelijk is of u wilt zeker weten of een vakantiehuis een volledig omheinde tuin heeft, kunt u dit altijd via ons navragen.

De touroperators hebben echter wel het beleid dat er eerst een optie dient te worden genomen op het huis alvorens men contact met de eigenaar gaat opnemen. Een optie kost u niets en het huis wordt afhankelijk van de vertrekdatum 48 uur voor u vastgehouden.

Betaal ik extra aan Casa Croatia?

De service die Casa Croatia levert is altijd gratis: partners/touroperators betalen ons voor de service die wij u bieden, omdat wij gespecialiseerd zijn in het segment vakantiehuizen in Kroatië. U vindt bij ons altijd sneller een passend vakantiehuisje dan bij de operator zelf door het gebruik van onze zoekfilters.

Hoe verloopt het boekingsproces?

De boeking van een vakantiehuis gebeurt altijd direct bij de operator zelf: indien u een overeenkomst sluit, wordt deze meteen afgesloten zonder tussenkomst van casacroatia. U betaalt dus ook direct aan de operator van dienst en ontvangt de bevestigingspapieren, reisbescheiden en factuur rechtstreeks van deze operator.

Wat houdt een optie nemen in?

Indien u nog twijfelt of nog even wilt wachten met het boeken van een vakantiehuis en u wilt niet dat deze door een ander wordt geboekt: dan heeft u de mogelijkheid om een optie te nemen.

Een optie houdt in dat een vakantiehuis tot wel 48-uur wordt vastgehouden, zodat u de tijd heeft om na te denken over een boeking of dat u bijvoorbeeld een keuze wilt maken tussen 2 woningen en u nog moet beslissen welke het wordt. Uiteraard zitten er ook restricties aan het nemen van een optie: raadpleeg de voorwaarden van de betreffende operator voor meer informatie.

Hoe kan ik betalen?

Een boeking kunt u op de volgende manieren betalen:

- credit card: VISA, Mastercard, American Express
- IDeal
- overschrijving

Uw vakantiehuis niet gevonden?

De kans is altijd aanwezig dat u niet op onze site uw favoriete vakantiehuis heeft gevonden. Wij doen echter zaken met meerdere operators van wie we niet alle huisjes op onze site hebben staan. Door ons uw voorkeur te mailen kunnen wij u altijd helpen zoeken naar geschikte accommodatie voor u en uw hond(en).

Uw vraag staat er niet tussen?

Casa Croatia is altijd bereikbaar via ons contact formulier en we zullen uw vragen zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Deze website gebruikt cookies
Casacroatia.nl en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het afstemmen van advertenties). Door op ‘Details’ te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.